Veelgestelde vragen over afval

Vragen over containers

Mijn container is niet geleegd, wat moet ik doen?

Is uw container niet geleegd? Meld dit uiterlijk de dag na inzameling vóór 12.00 uur bij Blink.

Via de de website van Blink kunt u een melding maken dat de container niet geledigd is. U kunt ook contact opnemen met de klantenservice via 0800 – 0492 of via klantenservice@mijnblink.nl.

Ik wil een grotere/kleinere container, wat moet ik doen?

U regelt dit direct via de website van Blink. Hieraan zijn kosten verbonden die u bij de aanvraag betaalt, behalve als u verhuist.

Ik gebruik mijn containers niet, kunnen jullie die komen ophalen?

Nee, dat is niet mogelijk. Containers horen bij het pand en kunnen dus niet opgehaald worden. Dit is een wettelijke verplichting. U kunt uw containers wel via Blink gratis inwisselen voor een kleinere variant.

Ik ga verhuizen, wat moet ik doen?

Containers horen bij het adres en mogen niet meegenomen worden. Laat de containers leeg en schoon achter.

Gaat u verhuizen naar een nieuwbouw woning? Dan moet de woning 'gereed' gemeld zijn en de verhuizing moet doorgegeven zijn aan de gemeente. Standaard worden er dan door Blink een 140 liter rest- en een 140 liter gft-container bij het adres uitgezet. Staan er containers op het nieuwe adres maar is de maat niet goed? Dan kunt u deze tot 2 maanden na de verhuisdatum via Blink gratis inwisselen voor een andere variant.

Ik ben de druppel van de ondergrondse container kwijt of is kapot

Bent u de druppel voor de ondergrondse container kwijt of doet de druppel het niet meer? Neem contact op met Blink, zij helpen u verder.     

Ik ben mijn sleutel van de bovengrondse container kwijt

Een nieuwe sleutel voor een bovengrondse container vraagt u aan bij de gemeente. Zie hiervoor de contactgegevens. U krijgt van ons bericht waar en wanneer u de sleutel op kunt komen halen, de kosten van € 25 betaalt u bij het afhalen.

Waarom wordt de rest-afvalcontainer maar 1 x per 4 weken geleegd?

Grijze containers worden steeds minder aangeboden omdat het afval goed gescheiden is. Daarom worden deze 1 keer per 4 weken opgehaald.

Vragen over PMD en Kroonringen

Waar kan ik pmd-zakken halen?

De plastic zakken zijn niet opgehaald, wat moet ik doen?

Zijn de plastic zakken niet opgehaald? Meld dit uiterlijk de dag na inzameling vóór 12.00 uur bij Blink: 

De volgende dag worden de zakken dan alsnog opgehaald door Blink.

Het kan zijn dat de ophaalwagen kapot was of de chauffeur de straat overgeslagen heeft.

Wat mag er bij het pmd-afval?

Er zijn plastic zakken blijven liggen, waarom is dat?

Als er in de zakken iets anders zit dan pmd-afval neemt Blink de zak niet mee en plakt er een sticker op. Gaat het om uw eigen pmd-zak? Laat deze niet buiten liggen maar ruim deze op.

Hoe vraag ik een kroonring aan?

Hoe u een kroonring aanvraagt vindt u op de webpagina Kroonringen.

Vragen over GFT afval

Ik woon in het buitengebied, hoe zit dat met het gft afval?

Inzameling op afroep

In het buitengebied wordt het gft-afval het hele jaar door ingezameld op afroep. Via de afval-app of klantenservice van Blink kunt u het moment selecteren wanneer de volle gft-container kan worden opgehaald.

Gft-container voor buitengebied aanvragen

Woont u in het buitengebied en heeft u géén aparte of een oude container voor groente- fruit- en tuinafval? Dan kunt u gratis een nieuwe container aanvragen.

Aanvragen gft-container buitengebied

Vragen over oud papier

Wanneer wordt het oud papier opgehaald?

Het oud papier wordt maandelijks gratis door de Stichting Oud Papier Deurne (SOPD) In de online afvalkalender van Blink vindt u de ophaaldata.

Is het oud papier niet opgehaald?

Is het oud papier niet opgehaald bij u in de straat? Neem dan contact op met de vereniging die dit bij u in de buurt doet. Via de website van de SOPD kunt u per vereniging een contactformulier invullen.

Vragen over luiers en incontinentiemateriaal

Waar meld ik een volle luiercontainer?

Dit doet u met het formulier Melding woon- of leefomgeving.

Alle informatie over luiers en incontinentiemateriaal vindt u op de webpagina. 

Vragen over de afvalapp

De Afvalkalender klopt niet, wanneer wordt mijn afval opgehaald?

Neem ander huisnummer in de straat of of een straat dicht bij u in de buurt. U kunt ook contact opnemen met Blink.

De Afvalapp werkt niet, wat moet ik doen?

Probeer www.mijnblink.nl. Neem een ander huisnummer in de straat of een straat dicht bij u in de buurt. 

Woont u op een nieuwbouwadres? Neem dan contact op met Blink.

Heeft de tekst op deze pagina u geholpen?