Twee voorbeelden van de huidige en twee voorbeelden van de nieuwe situatie.

Uitgangspunten

  • Er zijn 2 rijstroken voor gemotoriseerd verkeer en die zijn geschikt voor alle verkeer
  • De snelheid in de onderdoorgang is 50 km/u, deze snelheid geldt op de Binderendreef tussen de N270 en de rotonde bij de Industrieweg
  • In de onderdoorgang komt ook een tweerichtingen fietspad
  •  Alle regenwater dat terecht komt in de onderdoorgang wordt opgevangen in een waterkelder en vervolgens verpompt naar riolering/oppervlakte water
  • De onderdoorgang wordt verlicht
  • Op de onderdoorgang worden beide sporen in het spoordek opgenomen, er komt geen uitbreiding van sporen
  • De sporen worden fysiek door hekwerk afgescheiden en niet toegankelijk gemaakt
  • Aan de noordzijde van het spoor sluit de onderdoorgang ongeveer ter hoogte van de weg Kleine Bottel weer op maaiveld aan
  • Aan de zuidzijde van het spoor sluit de onderdoorgang ongeveer 50 meter voor de rotonde Industrieweg weer op maaiveld aan
  • Op de zijwanden van de onderdoorgang en de scheiding tussen rijweg en fietspad wordt hekwerk geplaatst
  • De verbindingsweg/het fietspad tussen Textielstraat en Kleine Bottel wordt na realisatie van de onderdoorgang weer aangelegd
  • Bereikbaarheid van het trafogebouw van Enexis aan de zuidzijde van het spoor krijgt een nieuwe toegang via de weg Daalder en het parallelpad aan het spoor
  • Bomen en overig groen, die voor de aanleg van de onderdoorgang verwijderd moeten worden, worden gecompenseerd