Factuur sturen
Verplichte gegevens
Alle facturen aan de gemeente Deurne moeten (verplicht) voorzien zijn van:
- Het IBAN rekeningnummer van de leverancier.
- Factuuradres van de gemeente:
gemeente Deurne
Postbus 3
5750 AA, Deurne - Een recente factuurdatum (niet ouder dan 5 dagen).
- Bij voorkeur: de afdeling (of naam) van de opdrachtgever binnen de gemeente.
- Bij bestellingen/orders : het inkoopordernummer van de gemeente.
Volledige (financiële) gegevens gemeente Deurne
- Gemeente Deurne
Postbus 3
5750 AA, Deurne - Mailadres facturen: facturen@deurne.nl
- IBAN: NL 84 BNGH 0285 0018 17
- BIC: BNGHNL2G
- Btw-nummer: NL001600278B01
- KvK: 17281823
- Organisatie Identificatie Nummer (OIN): 00000001001600278000
E-factuur versturen via Peppol
E-facturen staan juridisch gezien gelijk aan een papieren factuur. Wij bieden u de mogelijkheid om uw facturen aan ons elektronisch te versturen (e-factuur). Dat kan op de volgende manieren:
> vanuit uw (boekhoud)softwarepakket via het netwerk van Peppol
Met veel boekhoud- en facturatiesoftware die in Nederland verkrijgbaar zijn, kunt u e-factureren. Controleer of uw ICT-leverancier of -dienstverlener hiervoor op dit moment aangesloten is op het Peppol-netwerk.
> handmatig via factuurportalen binnen het netwerk van Peppol
Heeft u niet de mogelijkheid om een e-factuur te versturen via uw softwarepakket, dan kunt u ook gebruik maken van een e-facturatiedienstverlener. Op de site van de Nederlandse Peppolautoriteit zijn deze aanbieders te vinden. Zij stellen onder andere ook een gratis online portal beschikbaar. Deze dienstverleners creëren voor u een e-factuur en leveren die af bij de gemeente Deurne. Een voorbeeld hiervan is Econnect.
Wat is Peppol?
Peppol (Pan-European Public Procurement Online) is een netwerk van dienstverleners met koppelingen tussen verzenders en ontvangers van e-facturen. Via dit beveiligde en grensoverschrijdende netwerk kunnen ook andere overheidsorganisaties en het bedrijfsleven bereikt worden. In Europa zijn er tien Peppol-autoriteiten die elk verantwoordelijk zijn voor het technische beheer van de Access Points en het toezicht daarop in hun eigen land.
Wilt of kunt u geen e-factuur versturen?
Ondanks de voordelen is e-factureren voor u (nog) niet verplicht. In dat geval kunt u de factuur met eventuele bijlage:
- mailen naar: factureren@deurne.nl (als één bestand)
- sturen per post naar:
gemeente Deurne
Postbus 3
5750 AA, Deurne
Goed om te weten
- Er wordt géén bevestigingsbericht verstuurd van de ontvangst van een factuur;
- De ontvanger moet bij een factuur, of deze nu op papier staat of digitaal is, kunnen aantonen dat deze authentiek en integer is. U moet dus kunnen aantonen dat de factuur van uw organisatie komt en dat er niets aan gewijzigd is.
- Gaat er technisch gezien iets mis met de verzending van een e-factuur? Dan hebben wij daar geen zicht op. Er vindt immers geen aflevering plaats in het financieel systeem van de gemeente Deurne. Uw dienstverlener, die voor u de e-factuur via het netwerk heeft verzonden, ontvangt wel een bericht;
- Heeft u een e-factuur verstuurd? Verstuur deze factuur niet nog een keer per post en/of als pdf via de mail.