Teamleider Publiekszaken en Dienstverlening

Heb jij passie voor dienstverlening en ben je op zoek naar een leuk en bevlogen team?

De wijze waarop we onze diensten verlenen aan inwoners en ondernemers is ons visitekaartje. De reis van inwoners, bedrijven en instellingen vraagt om samenwerking binnen de gehele gemeentelijke organisatie. Bij het team Publiekszaken en dienstverlening heb jij hierin een proactieve, innovatieve en leidende rol. Jouw team is een belangrijk gezicht voor de gemeente Deurne. Medewerkers zorgen ervoor dat iedereen zich welkom en geholpen voelt, zowel digitaal als in het Huis voor de Samenleving.

Als Teamleider deins je niet terug voor een uitdaging. In een organisatie die de omslag maakt van een taakgerichte naar een procesgerichte sturing, waarbij ook echte resultaten worden behaald, doe jij de juiste dingen. Goed luisteren, goed structureren en verbinden. Aan jou de taak voor eenheid en structuur te zorgen die past binnen onze Visie op dienstverlening. Je vertaalt brede opgaves naar uitwerkingsopdrachten voor het team en functioneert als de spreekwoordelijke olie in de machine. Dit realiseer je onder andere samen met de medewerkers en met je collega teamleiders van de afdeling Bedrijfsvoering. Deurne is een middelgrote gemeente met ambitie, de medewerkers zijn deskundig, professioneel en samen bereiken jullie integrale resultaten, op korte en lange termijn!

Wat ga je doen?

Als teamleider stuur je circa 40 medewerkers aan. Je staat stevig in je schoenen en je bent gericht op het optimaliseren van de prestaties van het team. Je zorgt voor resultaten die er mogen zijn: vandaag, morgen en in de toekomst. Je hebt hierbij aandacht voor de individuele professional in je team, zijn/haar ontwikkelbehoefte nu en op de lange termijn. Elke dag een 
stukje beter.

Je bent een situationeel leider, die samenwerking zoekt met collega teamleiders, medewerkers en overige relaties. Op authentieke wijze structureer, regisseer en organiseer jij de opgaven in deze lerende organisatie. Een van de opgaven betreft het optimaliseren van de dienstverlening. Dit doe je samen met alle collega’s binnen de gemeente Deurne en de 
bewoners van het Huis voor de Samenleving.

Op dit moment wordt nagedacht over de inrichting van de organisatie in relatie tot de complexe opgaven waar de gemeente voor staat. Mogelijk heeft dit in de toekomst consequenties voor de rol en positie van de teamleiders.

Deze talenten neem je mee

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding en minimaal 3 jaar ervaring met leidinggeven binnen een publieke of dienstverlenende organisatie.
  • Je hebt enkele jaren ervaring bij een gemeente. Ervaring met Publiekszaken en/of dienstverlening bij een gemeente is een pré.
  • Je bent normstellend waarbij je je rug recht houdt als dat nodig is.
  • Je bent cultuurdrager van de organisatie en hebt de organisatievisie voor ogen.
  • Je bent open, resultaatgericht, toegankelijk en duidelijk.
  • Je hebt oog voor de medewerkers en voor de ontwikkeling van het team.

Jouw team

Binnen het team Publiekszaken en dienstverlening zijn momenteel de volgende disciplines werkzaam:

  • Medewerkers Publiekszaken waaronder callcenter, receptie en burgerzaken
  • Bodes
  • Facilitair medewerker
  • Secretariaatsmedewerkers

Jouw team is één van teams binnen de afdeling Bedrijfsvoering. Die afdeling heeft voor de komende jaren een aantal mooie en belangrijke opgaven. We gaan de bedrijfsvoering en dienstverlening verder professionaliseren. Onderwerpen die hierbij spelen zijn: continu sturen, beter inspelen op en resultaatafspraken met opdrachtgevers. Daarnaast willen we een organisatie zijn waar medewerkers een hoge mate van werkplezier, -geluk vinden en inzetten op persoonlijke ontwikkeling vanuit eigenaarschap.

We werken hybride, wat betekent dat je daar bent waar je moet zijn voor je werk. Dat kan dus ook thuis zijn. Samen maak je daar afspraken over.

Wat bieden wij

  • Een passend salaris van minimaal € 4.211 tot maximaal € 5.997 bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 11), afhankelijk van werkervaring en opleiding.
  • Een werkweek van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget bestaande uit vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 17,05% van je bruto salaris.
  • Tegemoetkoming kosten zorgverzekering van € 168 of € 296 bruto per jaar afhankelijk van je salaris.
  • Een hybride werkplek met goede faciliteiten om thuis te werken, zoals een laptop en telefoon (in bruikleen) en een thuiswerkvergoeding van € 3 per dag. Voor het inrichten van je thuiswerkplek bieden we een vergoeding van maximaal €500 netto.
  • Een welkomprogramma waarin je kennis maakt met je collega’s en om je wegwijs te maken.
  • Een inspirerende werkomgeving in het nieuwe Huis voor de Samenleving met lekkere koffie en een lunch werk-café. Kijk voor meer informatie op de website van het Huis voor de samenleving.
  • Een breed aanbod aan trainingen en e-learnings om je talenten verder te ontwikkelen.
  • Mogelijkheden om deel te nemen aan verlofsparen en om verlof te kopen/verkopen.
  • Pensioenopbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) en de mogelijkheid om deel te nemen aan de semi-collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Deurne daar doen we het voor

Iedere functie is uniek en elke dag is anders. We kijken naar jouw talenten en bieden mogelijkheden om te blijven groeien en te ontwikkelen. Daar zijn wij trots op!

Samen met 300 collega’s maken we ons Deurne steeds mooier. Elke dag stappen we ons Huis voor de Samenleving binnen waar we elkaar ontmoeten en samenwerken. Een huis waar inwoners, verenigingen, organisaties en de gemeente samen komen.

Door de korte lijntjes lopen we gemakkelijk bij elkaar binnen, hierdoor krijgen we veel voor elkaar.

Zin in de volgende stap?

Solliciteer nu en draag bij aan de toekomst van onze gemeente! De deadline is 20 augustus 2024. Hier zijn de stappen om te solliciteren:

  • Klik op de knop om te solliciteren.
  • Na je sollicitatie ontvang je snel een uitnodiging voor een gesprek. Samen plannen we daarvoor een passend moment.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Heb je vragen over de functie? Neem contact op met Sylvia Broer, Afdelingshoofd Bedrijfsvoering a.i.) via telefoonnummer 0493 - 38 77 11.
Vragen over het sollicitatieproces? Bel Suze Jansen of Ilona van der Wielen op 0493 - 38 77 11.