Planeconoom/strategisch adviseur

Twee medewerkers lopen gezellig kletsend naar het Huis voor de samenleving

Ben jij ons strategisch talent voor de schaalsprong?

Als Hoogwaardig openbaar vervoer (HOV)-knooppunt in de regio Zuidoost-Brabant staat Deurne aan de vooravond van een schaalsprong. In de komende periode betekent dit een intensivering van vooral projectmatige woningbouw die gepaard gaat met tal van andere ruimtelijke ontwikkelingen.

Voor de gemeentelijke organisatie betekent dit ook een professionaliseringsslag op tal van terreinen. Vanuit de wens de organisatie strategisch te versterken zijn wij op zoek naar een planeconoom/strategisch adviseur grondzaken en grondverwervingen. Het betreft een nieuwe functie in onze organisatie, die je samen met collega’s en je leidinggevende verder vorm en
inhoud kunt geven.

Wat ga je doen?

Planeconomie

Als planeconoom zoek je de samenwerking op met collega’s van onder meer Financiën, Ruimtelijke ordening, Grondzaken, Wonen en het Projectbureau. Je zoekt de verbinding en stemt goed af met je collega’s. Flexibiliteit en oplossingsgerichtheid zijn op jouw lijf geschreven en je schrikt niet snel van ‘beren op de weg’. Met jouw kennis en ervaring op het 
gebied van planeconomie en financiën, treed je op als stevige sparringpartner voor zowel collega's, bestuurders als externe partijen.

Je bent verantwoordelijk voor grond- en gebiedsexploitaties en je geeft gevraagd en ongevraagd advies over de invulling van financiële afspraken en andere voor jou relevante onderwerpen. Je houdt je bezig met het doorrekenen van projecten, het maken van kostenbatenanalyses en adviseert over de financiële impact van ruimtelijke plannen. Verder ben je belast met de controle van deelnemingen (actieve grondexploitaties) en neem je het voortouw bij de accountantscontrole, de periodieke actualisaties en de verslaglegging van de grondexploitaties aan de gemeenteraad. Daarnaast lever je input voor de begroting, tussenrapportages en de jaarrekening.

Grondzaken

Als strategisch adviseur Grondzaken richt je je op beleidsontwikkeling. Dit omvat de periodieke herziening grondbeleid, grondprijzenbeleid, de grondprijzenbrief etc. Maar ook op de implementatie en uitvoering van de recent vastgestelde nota Grondbeleid. Je treedt op in strategische verkoop- en verwervingstrajecten, als verwerver, adviseur en onderhandelaar.

Deze talenten neem je mee

  • Je bent een plan- of gebiedseconoom met een brede en generieke kennis van grondbeleid en naastgelegen beleidsterreinen zoals vastgoed, omgevingsrecht en wonen;
  • Je hebt een afgeronde hbo en/of wo opleiding (bij voorkeur een op het gebied van vastgoed of gebiedsontwikkeling) met een WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur in een gemeentelijke omgeving;
  • Je hebt een goed analytisch oog en een voorliefde voor werken met cijfers;
  • Je hebt naast een financieel ook een ruimtelijk inzicht;
  • Je bent initiatiefrijk en toont eigenaarschap voor de vragen en werkzaamheden die aan jou zijn toevertrouwd. Je stelt je vakkennis in dienst van een belangrijke ruimtelijke ontwikkeling;
  • Je bent samenwerkings- en doelgericht;
  • Je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en communiceert goed en overtuigend.

Jouw team

De functie is op dit moment ondergebracht bij de afdeling Ruimte, team Ontwikkeling. De voor deze functie relevante taken en functies zijn ondergebracht in dit team, maar ook in de teams Beheer en Onderhoud en Projectbureau. Met het oog op de te maken schaalsprong en de daarvoor gewenste versterking van de organisatie oriënteren wij ons momenteel op een aanpassing van de organisatiestructuur.

We werken hybride, wat betekent dat je daar bent waar je moet zijn voor je werk. Dat kan dus ook thuis zijn. Samen met je team maak je daar afspraken over.

Twee medewerkers in overleg, met één laptop opengeklapt en één dichtgeklapte laptop

Wat bieden wij

  • Een passend salaris van minimaal € 4.264 tot maximaal € 6.072 bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 11). Dit is een indicatieve schaal, de functie moet nog definitief worden gewaardeerd.
  • Een flexibele werkweek van gemiddeld 36 uur per week.
  • Een individueel keuzebudget bestaande uit vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 17,05% van je bruto salaris.
  • Tegemoetkoming kosten zorgverzekering van € 168 of € 296 bruto per jaar afhankelijk van je salaris.
  • Een hybride werkplek met goede faciliteiten om thuis te werken, zoals een laptop en telefoon (in bruikleen) en een thuiswerkvergoeding van € 3 per dag. Voor het inrichten van je thuiswerkplek bieden we een vergoeding van maximaal € 500 netto.
  • Een welkomprogramma waarin je kennis maakt met je collega’s en om je wegwijs te maken.
  • Een inspirerende werkomgeving in het nieuwe Huis voor de Samenleving met lekkere koffie en een lunch werk-café. Kijk voor meer informatie op de website van het Huis voor de samenleving.
  • Een breed aanbod aan trainingen en e-learnings om je talenten verder te ontwikkelen.
  • Mogelijkheden om deel te nemen aan verlofsparen en om verlof te kopen/verkopen.
  • Pensioenopbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) en de mogelijkheid om deel te nemen aan de semi-collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Deurne daar doen we het voor

Iedere functie is uniek en elke dag is anders. We kijken naar jouw talenten en bieden mogelijkheden om te blijven groeien en te ontwikkelen. Daar zijn wij trots op!

Samen met 300 collega’s maken we ons Deurne steeds mooier. Elke dag stappen we ons Huis voor de Samenleving binnen waar we elkaar ontmoeten en samenwerken. Een huis waar inwoners, verenigingen, organisaties en de gemeente samen komen.

Door de korte lijntjes lopen we gemakkelijk bij elkaar binnen, hierdoor krijgen we veel voor elkaar.

Zin in de volgende stap?

Solliciteer nu en draag bij aan de toekomst van onze gemeente! De deadline is 2 februari 2025.

Hier zijn de stappen om te solliciteren:

  • Klik op de knop om te solliciteren.
  • Na je sollicitatie laten we je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
  • Reserveer dinsdag 11 februari 2025 voor het gesprek. Kun je niet op deze datum? Laat het ons weten, dan vinden we samen een ander geschikt moment.

Heb je vragen over de functie? Neem contact op met Roel van den Munckhof (Teamleider Ruimte Ontwikkeling) via telefoonnummer 0493 - 38 77 11.

Vragen over het sollicitatieproces? Bel Sabrina Walch of Hanriette de Lepper op 0493 - 38 77 11.

Een medewerker laat een andere medewerker iets zien op een beeldscherm, op de achtergrond een derde medewerker die aan het werk is.