Inloopbijeenkomst Gebiedspaspoort Kerkstraat-Molenstraat

Samen met ondernemers en omwonenden wil de gemeente het centrum blijven verbeteren. Het gebied Kerkstraat-Molenstraat is een gebied dat gaat veranderen. Hier mogen winkelpanden van functie veranderen. Dat betekent dat het bijvoorbeeld woningen mogen worden of een huisartsenpraktijk. Daarnaast willen we ook de openbare ruimte verbeteren.

Er zijn nog geen definitieve regels binnen welke kaders deze veranderingen gaan plaatsvinden. Dit gaan we vastleggen in een zogenaamd gebiedspaspoort. Zo krijgt iedereen een duidelijker beeld wat deze veranderingen betekenen. De gemeente gaat hierover op 31 oktober met ondernemers en omwonenden in gesprek tijdens een inloopbijeenkomst.

Gebied Kerkstraat-Molenstraat

Hieronder is het gebied Kerkstraat-Molenstraat te zien op de kaart. 

Op deze plek staat een kaart van een externe website. Mogelijk plaatst deze website cookies. Door op de knop te klikken accepteer je deze cookies en wordt de kaart getoond.

Zo kwam het concept gebiedspaspoort tot stand

Om te weten wat er speelt in het gebied zijn gesprekken gevoerd met de eigenaren van de winkels en woningen in dit gebied. Dit leverde waardevolle informatie op. In juli 2024 heeft een informatiebijeenkomst plaatsgevonden met de eigenaren waarbij dit eerste concept is gepresenteerd en besproken. Dinsdag 8 oktober 2024 is het concept gebiedspaspoort besproken in de commissie van de gemeenteraad. Ook willen we weten hoe anderen denken over de voorgenomen veranderingen. Daarom organiseren we deze bijeenkomst voor geïnteresseerden.

U bent van harte welkom op 31 oktober van 17.00 tot 19.30 uur

Op donderdag 31 oktober van 17.00 uur tot 19.30 uur organiseren we een inloopbijeenkomst in het Huis voor de samenleving over het Gebiedspaspoort Kerkstraat-Molenstraat. Wij horen graag uw mening over het concept gebiedspaspoort.
Mocht u niet in de gelegenheid zijn om naar de bijeenkomst te komen, dan kunt u ook schriftelijk een reactie achterlaten. Dit kan tot en met vrijdag 11 oktober. U kunt een e-mail sturen naar info@deurne.nl. Zet in de titel ‘reactie concept gebiedspaspoort’.

Zo gaat het verder

We gaan de reacties van de commissievergadering en in de inloopbijeenkomst verzamelen. Daarna maken we het gebiedspaspoort af. Afhankelijk van de reacties willen we het gebiedspaspoort in het eerste kwartaal van 2025 ter vaststelling aanbieden aan de gemeenteraad.

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met Rob Peeters, de projectleider van het gebiedspaspoort. U kunt hem bereiken per telefoon via 0493- 38 77 11 of per e-mailadres via r.peeters@deurne.nl