Coördinator Preventieve Taken / Gedragswetenschapper

Word jij enthousiast van het coördineren van preventieve taken in nauwe samenwerking met het voorliggend veld?

Foto van een aantal medewerkers gemeente Deurne in het lunchcafé, waarbij een medewerker van het lunchcafé eten serveert.

Ga jij graag in gesprek met scholen, huisartsen, GGD, jeugdgezondheidszorg, jongerenwerk en welzijnsorganisaties? Ben je besluitvaardig en kun jij knopen doorhakken in veiligheidssituaties en/of (crisis)interventies? Heb jij overtuigingskracht, ben je communicatief sterk en stel jij je coachend op naar je collega’s vanuit een normaliserende grondhouding? Dan komen we graag met jou in contact!

Wat ga je doen?

Je hebt een voortrekkersrol bij het (mee) organiseren van uitvoerende en preventieve taken en activiteiten die opgenomen zijn in het jaarplan Sociaal Domein. Je werkt hierin nauw samen met de partners in het voorliggend veld. Je bent innovatief en creatief en ziet kansen binnen de jeugdpreventie om deze naar een hoger level te brengen. Daarin werk je intern nauw samen met de collega’s van Sociaal Beleid en extern met onze ketenpartners. Je vervangt bij afwezigheid onze gedragswetenschapper. In die rol ben je een coach, spiegel en sparringpartner voor je collega’s en geef je gevraagd en ongevraagd vakinhoudelijk ondersteuning over kernbeslissingen rondom veiligheid en complexe (gezins-) problematiek. Je neemt actief deel aan relevante externe (regionale) overleggen en bouwt aan een netwerk voor inhoudelijke ontwikkeling, beleid en methodieken. Je stelt je adviserend en coachend op, zowel op individueel niveau als in cluster- en teamverband. In situaties waar opschalen naar dwang of drang vereist is, heb je doorzettingsmacht. In je rol als coördinator preventieve taken
adviseer je de gebiedsmanager.

Deze talenten neem je mee

  • Je hebt een relevante afgeronde wetenschappelijke opleiding, bijvoorbeeld richting klinische- en of ontwikkelingspsychologie of orthopedagogiek.
  • Je bent SKJ of BIG geregistreerd. 
  • Je hebt kennis van gedragsproblemen en –stoornissen en (erkende) therapeutische (crisis)interventies en behandelmethoden. 
  • Je hebt ervaring met drang en dwangmogelijkheden (o.a. strafrechtelijke en bestuurlijke maatregelen) en hebt zicht op de gemeentelijke context van waaruit je gaat werken.
  • Je bent innovatief en proactief met een open en onderzoekende houding.
  • Je bewaart het overzicht en bent communicatief zeer vaardig. 
  • Je bent op de hoogte van de veranderingen en ontwikkelingen die zich (gaan) voordoen in de maatschappij en het vakgebied.
  • Je hebt kennis van kaders van het door de gemeente gevoerde (zorg-) beleid, vastgestelde processen en beschikbare producten.
  • Je kunt omgaan met hectiek, werkdruk en onzekere kaders.

Jouw team

Bij Zorg in Deurne werk je samen met 55 professionals verdeeld over verschillende clusters, waaronder Toegang, WMO, Jeugd, Schakelteam, Kwaliteit en Data, Wijkcoördinatoren en Leerplicht. Er heerst een prettige, open sfeer waarin intensief wordt samengewerkt. Het team is trots op de vrijheid van handelen en dat er creatief in oplossingen kan en mag worden 
gedacht. Er zijn diverse pilots binnen het team waarin “de goeie dingen goed worden gedaan”. Er wordt vanuit vrijheid en op een coachende manier gestuurd. We werken hybride, wat betekent dat je daar bent waar je moet zijn voor je werk. Dat kan dus ook thuis zijn. Samen met je team maak je hier afspraken over.

Foto van een aantal medewerkers gemeente Deurne aan het werk in het Huis voor de samenleving

Wat bieden wij

  • Een passend salaris van minimaal € 3.895 tot maximaal € 5.621 bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 10A).
  • Een gemiddelde werkweek van 24 uur per week.
  • Een individueel keuzebudget bestaande uit vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 17,05% van je bruto salaris.
  • Tegemoetkoming kosten zorgverzekering van € 168 of € 296 bruto per jaar afhankelijk van je salaris.
  • Een hybride werkplek met goede faciliteiten om thuis te werken, zoals een laptop en telefoon (in bruikleen) en een thuiswerkvergoeding van € 3 per dag. Voor het inrichten van je thuiswerkplek bieden we een vergoeding van maximaal € 500 netto.
  • Een welkomprogramma waarin je kennis maakt met je collega’s en om je wegwijs te maken.
  • Een inspirerende werkomgeving in het nieuwe Huis voor de Samenleving met lekkere koffie en een lunch werk-café. Kijk voor meer informatie op de website van het Huis-voor-de-samenleving.
  • Een breed aanbod aan trainingen en e-learnings om je talenten verder te ontwikkelen. 
  • Mogelijkheden om deel te nemen aan verlofsparen en om verlof te kopen/verkopen.
  • Pensioenopbouw bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) en de mogelijkheid om deel te nemen aan de semi-collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Deurne daar doen we het voor

Iedere functie is uniek en elke dag is anders. We kijken naar jouw talenten en bieden mogelijkheden om te blijven groeien en te ontwikkelen. Daar zijn wij trots op! Samen met 300 collega’s maken we ons Deurne steeds mooier. Elke dag stappen we ons Huis voor de Samenleving binnen waar we elkaar ontmoeten en samenwerken. Een huis waar inwoners, verenigingen, organisaties en de gemeente samen komen. Door de korte lijntjes lopen we gemakkelijk bij elkaar binnen, hierdoor krijgen we veel voor  elkaar.

Zin in de volgende stap?

Solliciteer nu en draag bij aan de toekomst van onze gemeente! De deadline is 18 augustus 2024. Hier zijn de stappen om te solliciteren:

  • Klik op de knop om te solliciteren.
  • Na je sollicitatie laten we je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek. 
  • Reserveer 21 augustus voor het gesprek. Kun je niet op deze datum? Laat het ons weten, dan vinden we samen een ander geschikt moment.
Foto van 3 medewerkers gemeente Deurne, 2 zijn staand in overleg en 1 medewerker zit achter een PC te werken.

Heb je vragen over de functie? Neem contact op met Mariëlla Bastiaans, gebiedsmanager Zorg in Deurne/teamleider Samenleving-Uitvoering via telefoonnummer 06 - 12 78 05 25. Vragen over het sollicitatieproces? Bel Ilona van der Wielen of Suze Jansen op 0493 - 38 77 11.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld. Voor interne kandidaten houden we de volgende voorkeursvolgorde aan:

  1. Werknemers waarvoor in het kader van re-integratie of een vanwerknaarwerktraject een andere functie gezocht moet worden; 
  2. Werknemers die in overleg met hun leidinggevende een loopbaanplan hebben opgesteld, mits zij voldoen aan de functie-eisen; 
  3. Overige werknemers en payroll-medewerkers; 
  4. Werknemers van de Peelgemeenten (incl. de GR Peelgemeenten) en van de ketenpartners 
    (MRE, ODZOB, VRZOB, BSOB, Senzer); 
  5. Kandidaten die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben en in het zogenaamde doelgroepregister zijn opgenomen.